Tuesday, February 9, 2010

New Errors in IPCC Climate Change Report

Here we go again!

The United Nations panel on climate change is facing fresh criticism as a major British newspaper, The Sunday Telegraph, revealed new factual errors and poor sources of evidence in its influential report to government leaders.

Now there is a oxymoron, mentioning government and leader in the one sentance! Maybe it should be "government stooges."

The Intergovernmental Panel on Climate Change’s (IPCC) report is supposed to be the world’s most authoritative scientific account of the scale of global warming.

But The Sunday Telegraph has discovered a series of new flaws in it including:

The publication of inaccurate data on the potential of wave power to produce electricity around the world, which was wrongly attributed to the website of a commercial wave-energy company.

Claims based on unverified information in press releases and newsletters.

New examples of statements based on student dissertations, two of which were unpublished.

Claims which were based on reports produced by environmental pressure groups aligned to the Global Warming movement.

The full article can be viewed at:


No comments:

Post a Comment